اعتیاد در زنان

خانه / آموزشی اعتیاد / اعتیاد در زنان
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی تیر ۱۵, ۱۳۹۷

اعتیاد زنان و الکل
اعتیاد زنان به الکل ،سیگار و گل

اعتیاد در بانوان خیلی سریعتر بر چهره آنان مینشیند

با وجود استفاده از مواد مخدر یا الکل حتی در سطح پایین تر از مردان، زنان معمولا سریعتر از همتایان مردشان پیشرفت می کنند،از لحاظ ظاهری و جسمی در معرض شدید چهره اعتیاد قرار میگیرند. زنان همچنین از عواقب سلامت مصرف مواد مانند مرگ، سرطان، بیماری های قلبی و مشکلات حافظه، دیرتر و شدیدتر از مردان برخوردار می شوند.نیاز به مرحله درمان در کلینیکها و کمپ برای ترک اعتیاد اقدام کنند

زنان و سیگار کشیدن

زنان به طور معمول کمتر سیگار می کشند، سیگارهایی که پک کمتر عمیق و دود سیگار می کشند و با سطح نیکوتین پایین تر نسبت به مردان سیگار استعمال میکنن. با این حال، زنان به اندازه مردان هم در نیکوتین معتاد به نظر می رسند. این تفاوت های جنسیتی در سنین اولیه دیده می شود. دختران ۱۲ تا ۱۳ ساله که حداقل یکبار در ماه سیگار می کشند علائم وابستگی نیکوتین را در زمان کوتاهتری نسبت به پسران (۲۱ روز در مقابل ۱۸۳ روز) گزارش می دهند.

زنان و الکل

تحقیقات نشان می دهد که زنان در مقایسه با مردان، در الکل کمتر کارآمد هستند. این به این دلیل است که زنان فعالیت آنزیمی را به نام الود دهیدروژناز کاهش داده اند که باعث کاهش الکل در کبد و معده می شود و از ورود آن به جریان خون جلوگیری می کند. بدن زنان همچنین حاوی آب کمتر و بافت چربی بیشتری نسبت به مردان با اندازه های مشابه است که به این معنی است که غلظت بالای الکل در خون آنها حفظ می شود. در نتیجه، زنان سریعتر دچار مسمومیت میشوند و حتی پس از نوشیدن مقدار مشابه با مردان، پس از انقباض نیز بدتر میشوند و حال بد و مستی شدیدی دارند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که زنان از مصرف الکل به اعتیاد سریع تر از مردان پیشرفت می کنند. اما مطالعات دیگر معتقدند این موضوع عمدتا در مطالعات افرادی است که قبلا با اعتیاد تشخیص داده شده اند و ممکن است در معرض آن قرار گیرند. یافته های جدید نیز نشان می دهد که این تفاوت در زنان و مردان در سال های اخیر کمتر از گذشته است به دلیل افزایش میزان نوشیدن خطرناک در میان زنان و میزان پایدار و یا کاهش در میان مردان،زنان و سایر مواد مخدر بیشتر شده است مانند ماده مخدر گل یا حتی مصرف محرک شیشه.
زنان سریعتر از مردان به وابستگی  به ماری جوانا، هروئین، کوکائین و برخی داروهای تجویزی روانگردان وابسته هستند.

پایان پیام.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان