قرص خطرناک ریتالین داروی محرک از خانواده آمفتامین

خانه / انواع مواد مخدر / قرص خطرناک ریتالین داروی محرک از خانواده آمفتامین
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی تیر ۱۵, ۱۳۹۷

قرص ریتالین اعتیاد آور است
اعتیاد قرص ریتالین

این دارو محرک است قرص ریتالین (متيل فنيدات)همانند مواد محرک اعتیاد آور از خانواده آمفتامین و در درمان بیماری پیش فعالی تجویز میشود وازخواص دیگر این دارو برای  بهبودی در تمرکز و ذهن بی خوابی بیشتر توسط دانش آموزان و دانشجویان مورد استاده این قشر قرار میگیرد.

مصرف خودسرانه آن دارای عوارض مخرب میباشد. این قرص به دليل فعل و انفعالات پيچيده اي كه « ريتالين » بر روي مغز دارد ترك اعتیاد قرص آن دشوارتر از كراك و هروئين مي باشد. بنابراين شايسته است افرادي كه نياز به بيدار ماندن در شب را دارند با استراحت كوتاهي در روز و استفاده از قهوه و چاي به مقابله با آثار تخريبي اين قرص و مراحل دشوار اعتياد به آن مي پردازند.

 عوارضی از قبیل تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، بی‌خوابی، افزایش اضطراب، احساس سرگیجه و سردرد، خارش و جوش‌های پوست و در مواردی بروز حالت‌های روان پریشی میباشد.و درادامه مصرف طولانی مدت آن میتواند منجر به توهمات کلی و حتی مرگ شود. این سو مصرف بخصوص در زمان امتحانات در این قشر تحصیل کرده بسیار زیاد میشود.

مصرف زيادی اين دارو  که به انتهای این داستان اعتیاد به قرص بر میگردد و بسیار خطرناک میشود مانند : هذيانگویی، كوما، از دست دادن اشتها، لرزش و پرش عضلات، مشكلات كبدي، خشكي دهان، تب، تشنج و سردرد، تكرار حركات و اعمال بي هدف، ايجاد توهم، سوء ظن و احساس حركت و جنبش حشرات زير پوست مي ‌شود.

این دارو بشدت اعتیاد آور میباشد و نکته مهم اینکه نوع مصرف با شرایطی که توسط پزشک متخصص مربوطه برای درمان اختلال پیش فعالی تجویز شود متفاوت است و هیچگونه مشکلی ندارد و باعث اعتیاد نمیشود.

مصرف خودسرانه آن دارای عوارض وحشتناک و اعتیاد شدید میشود بخصوص مطالعات نشان داده که مصرف همزمان ریتالین با الکل می‌تواند عوارض جانبی ناشی از مصرف آن را بطور قابل توجهی افزایش دهد و شانس مرگ ناشی از مصرف آنرا افزایش می‌دهد.در داخل کشورما  مصرف ریتالین در دانشجویان بعد از الکل، مواد خانواده حشیش، تریاک و ترامادول رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان