مشکلات اجتماعی یک فرد بیمار اعتیاد

خانه / آموزشی اعتیاد / مشکلات اجتماعی یک فرد بیمار اعتیاد
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی دی ۱۷, ۱۳۹۷

یکی از اولین خطراتی که در کمین یک فرد معتاد است، سلامت اجتماعی وی می باشد. در واقع فرد بیمار اعتیاد خود را از جامعه طرد کرده و خود را مورد قبول جامعه نمی بیند. این امر باعث می شود که شخص احساس افسردگی کرده و هر روز بیشتر در دام اعتیاد فرو رود  تا به اینکه کمپ ( مرکز ) ترک اعتیاد مراجعه کند. بهترین انگیزه برای معتادان این است که بدانند جامعه قصد کمک به آن ها را دارد و باز هم پذیرای آن ها است. در این حالت شخص انگیزه پیدا کرده و اقدام به ترک اعتیاد می نماید. 

در واقع این افراد احساس می کنند از سوی اطرافیان خود طرد شده و هیچ اهمیتی ندارند. به گفته جامعه شناسی که در زمینه آسیب های اجتماعی معتادان تحقیق می کرد، عنوان شده که این معتادان عقیده دارند که آن ها انگل های اجتماع نیستند، در واقع آن ها ثمره اجتماع هستند. آن ها کسانی هستند که با انتخاب های نادرست، خود را به تباهی کشانده اند. این جامعه شناس افزود که این افراد بیشتر نیاز به توجه و حمایت از سوی اجتماع دارند تا پول.

مشکلات اجتماعی یک فرد بیمار اعتیاد
مشکلات اجتماعی یک فرد بیمار اعتیاد

شناخت بیماری اعتیاد و درمان آن

آن ها نیاز دارند که دیده شوند و احساس کنند که برای اطرافیان و اجتماع مهم هستند. در واقع این افراد دچار نوعی از احساس ترس از قضاوت شدن دارند. از این رو باید برای درمان آن ها، ابتدا نگرش جامعه در مورد اعتیاد و معتادان را تغییر داد. برای این کار باید از رسانه های اجتماعی کمک گرفته و به همه مردم نشان داد که فرد معتاد یک معضل نیست، بلکه بیماری اعتیاد است که باید تحت درمان قرار گیرد. در این زمینه خانواده بسیار اهمیت دارد. زیرا که اگر در خانواده بستری از توجه و محبت وجود داشته باشد، فرد برای فراموش کردن مشکلات خود به دامان اعتیاد پناه نمی برد.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان