خطراعتیاد به مواد مخدر زنان برای کاهش وزن

خانه / اخبار و حوادث اعتیاد / خطراعتیاد به مواد مخدر زنان برای کاهش وزن
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی آذر ۷, ۱۳۹۸

آمار ها نشان می دهد که یکی از دلایل اعتیاد زنان، فروش و ترویج مصرف شیشه و گل در آرایشگاه و باشگاه های ورزشی زنانه است. در حقیقت افراد سودجو با تبلیغات فریبکارانه به تشویق مصرف کنندگان می پردازند. این افراد با تبلیغ مواد کاهش دهنده وزن که حاوی مواد مخدر هستند، افراد را ترغیب به استفاده از گل و شیشه می کنند.

چرا اعتیاد زنان بیش از اعتیاد مردان مورد توجه قرار می گیرد؟

پاسخ به این سوال به نقش زنان در خانواده باز می گردد. در صورتی که مرد خانواده دچار اعتیاد باشد، زن می تواند با تمام توان خود به تربیت فرزندان پرداخته و مانع از هم پاشیدگی بنیان خانواده شود. اما در صورتی که زنان نیز در دام اعتیاد گرفتار شوند، نه تنها خانواده دچار تزلزل شده، بلکه امکان فحشا و اعتیاد کودکان نیز افزایش می یابد. از این رو باید تمامی تمهیدات لازمه به کار بسته شود تا بتوان راه ورود و توزیع هر گوه مواد مخدر را به کشور بست.. از آنجایی که عدم آگاهی درباره اعتیاد به این روش به افراد آموزش داده نشده است، زنان بسیاری در دام افراد سودجو گرفتار می شوند و راهی درمان بسوی کمپ ترک اعتیاد زنان هستند. 

خطراعتیاد به مواد مخدر زنان برای کاهش وزن
خطراعتیاد به مواد مخدر زنان برای کاهش وزن

آیا تعداد معتادان زن در کشور رو به افزایش است؟

معمولا افراد معتاد تا رسیدن به حد اعتیاد شدید، یک دوره چند ساله را طی کرده و الگوی مصرفی خود را تغییر می دهند. این روند برای زنان از تریاک آغاز شده و سپس به اعتیاد گل و شیشه ختم می شود. در حقیقت  این تعداد معتادان زن نیست که رو به افزایش هستند، بلکه الگوی مصرفیشان است که تغییر می کند. هم اکنون طی آخرین سرشماری که به عمل آمده است،  از میان گروه سنی ۱۵ الی ۲۵ سال، به ازای  هر ۶ مرد، یک زن دچار اعتیاد است و در میان گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال به ازای هر ۱۶ مرد یک زن به مواد مخدر معتاد بوده. همچنین این آمار برای گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ سال به نسبت ۱۷ به ۱ می رسد.

آمار به دست آمده نشان می دهد که وضعیت اعتیاد زنان در ایران نه تنها رو به افزایش نبوده، بلکه نسبت به سایر کشور های اروپایی که دارای آماری ۲۰ الی ۳۰ درصدی در جامعه معتادان خود دارند، بسیار امیدوارانه تر است. در حقیقت این آمار کنترل شده اعتیاد زنان، مدیون نظارت ها و رسیدگی سازمان های مختلفی همچون بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است. در حال حاضر حدود ۱۲۶ مرکز کمپ ترک اعتیاد برای زنان، در سراسر کشور دایر شده است، که همه روزه در حال خدمت رسانی به آنان می باشد.

پایان متن.

خانم نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان