بستری اعتیاد زنان در خانه و یا در کمپ کدامین ؟

بستری اعتیاد زنان در خانه و یا در کمپ کدامین ؟

3.5/5 - (4 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

بستری شدن در کمپ ها و حتی نام کمپ زنان، سبب ایجاد استرس و بروز رفتار های ناهنجار و خشونت آمیز در فرد معتاد می گردد. در حقیقت شایعاتی که در مورد کمپ های ترک اعتیاد بانوان وجود دارد و ضرب و شتمی که توسط نیرو های مستقر در کمپ اجباری و اختیاری های غیر مجاز صورت می گیرد، سبب می شود که این افراد، از مراجعه داوطلبانه به کمپ ها خودداری نمایند.بستری اعتیاد زنان در خانه و یا در کمپ کدامین ؟

روش بستری ترک اعتیاد در خانه و یا در کمپ زنان

در ادامه ویژگی روش بستری ترک اعتیاد در خانه و یا در کمپ زنان ، این در صورتی است که کمپ های تحت نظر سازمان بهزیستی، دارای قوانین و شیوه رفتاری استانداردی بوده و تحت نظارت بازرسان این سازمان قرار دارند. از این رو جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، که در این کمپ ها با افراد معتاد به شیوه ای غیر انسانی برخورد شود. روش بستری ترک اعتیاد در خانه اعضا خانوده دارای هیچگونه آموزش لازم جهت سرویس دهی به بیمار اعتیاد در روزهای اولیه ترک گاها با خطر روبرو و واکنشهای بدون هیچگونه تجربه و دانش جان بیمار با خطر روبرو شود. حتما با پزشک متخصص و یا در کلیینک و مراکز اقامتی ترک اعتیاد مراجعه کنند.

 

روش بستری ترک اعتیاد در خانه و یا در کمپ زنان
بستری اعتیاد زنان در خانه و یا در کمپ کدامین ؟

ویژگی مضرات ترک اعتیاد در خانه

بحث روان درمانی، یکی از موضوعات مهم و اساسی در روند ترک اعتیاد است. پی بردن به ریشه اعتیاد کلیدی ترین نکته در فرآیند ترک می باشد، که باید توسط مشاور و روانشناس صورت گیرد. این در حالی است که در خانه این امکان به صورت کامل از فرد گرفته می شود و او هر روز با همان مشکلات سابق خود درگیر است.

نداشتن نظم و قوانین حاکم در خانه، یکی دیگر از نقص هایی است، که در فرآیند ترک اعتیاد در خانه رخ می دهد. از آنجایی که زندگی فرد معتاد سرشار از بی نظمی ها و نوسان های روحی است، قرار گیری در یک محیط منظم و دادن وظایف گوناگون به وی می تواند او را در یک چهارچوب تعیین شده قرار دهد تا بتواند کم کم هویت واقعی خود را باز یابد.

دلسوزی های نابجای افراد خانواده و محبت های بیش از اندازه آن ها، یکی دیگر از چالش هایی است که افراد معتاد در آن گرفتار می شوند. اغلب این رفتار ها توسط بستگان نزدیک مانند خواهر و مادر فرد معتاد صورت گرفته، که در نهایت بیمار اعتیاد از این همه مهر و محبت سو استفاده کرده و مصرف دوباره مواد مخدر می پردازد.

جلوگیری از بروز رفتار خشونت آمیز در خانه، می تواند جان فرد معتاد و ساکنان خانه را به خطر بیاندازد. بار ها دیده شده است که فرد معتاد، با سلاح سرد به بستگان خود حمله کرده و آن ها را مجروح نموده است و یا برای تهیه مواد به فروختن وسایل خانه پرداخته است. از آنجایی که این رفتار ها ناشی از تحت تاثیر قرار داشتن فرد به مواد مخدر است، می توان آن ها را به وسیله نگهداری در کمپ بهبود بخشید.

بیکاری زنان بعد از درمان و بهبودی اعتیاد

اغلب معتادانی بعد از ترخیص از کمپ ها، مشکل یافتن کار را دارند. آن ها نه مهارتی برای انجام کار دارند و نه اعتباری برای جمع کردن سرمایه و یافتن کار. در حقیقت همین سرخوردگی ها است که باعث مصرف دوباره مواد مخدر می گردد.

یکی دیگر از چالش های پیش روی بیماران اعتیاد برای ترک، عدم درک صحیح از جانب بستگان و نزدیکان شان است. بیشتر آن ها از جانب خانواده های شان ترد شده اند و همین امر تاثیر بسیار نا مطلوبی بر فرآیند ترک شان می گذارد. این در حالی است که کمپ ها در ساعات خاصی، خدمات جلسات درمانی مشاوره رایگان در اختیار خانواده ها و بیماران اعتیاد قرار می دهند تا بتوانند، خلا های بین خود را جبران کنند.

یادگیری مهارت هایی برای زندگی در جامعه، کنار آمدن با مشکلات و نرفتن به سراغ مواد مخدر برای فرار از چالش های زندگی، یکی از بزرگترین دست آورد های ترک اعتیاد در کمپ ها است. در حقیقت ما در کمپ ها به افراد آموزش می دهیم، که چگونه از پس حل کردن مشکلات زندگی بر بیایند و بدون ایجاد مشکل، با خانواده و سایر افراد دیگر در تعامل باشند.

یکی از معضلات پیش روی فرد معتاد، روبرو شدن با جامعه و خانواده ای است، که در گذشته آن ها را دچار مشکل کرده است. در حقیقت اگر بگوییم که این امر یکی از ترسناک ترین عوامل بعد از ترک اعتیاد است، اغراق نکرده ایم. برای همین ما در کمپ های ترک اعتیاد به افراد و خانواده های شان آموزش می دهیم که چگونه این دوران را سپری کنند و با حمایت از فرد معتاد، از بازگشت او به سوی مواد مخدر جلوگیری نمایند.

پایان متن.

اختصاصی

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان