نگاهی کوتاه به بیماری اعتیاد بخش اول

خانه / نگاهی کوتاه به بیماری اعتیاد بخش اول
2.8/5 - (5 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی مهر ۲۳, ۱۴۰۲

نگاهی کوتاه به بیماری اعتیاد زنان و مردان بخش اول بر خلاف آنچه که عموم فکر می کنند، اعتیاد یک مشکل اخلاقی و یا ضعف اراده نیست. در حقیقت اعتیاد نوعی بیماری ذهنی می باشد که بیشترین آسیب ها را به مغز وارد می نماید. در واقع بیماری اعتیاد یک چرخه ویرانگر و بیهوده است که مانع می گردد تا فرد معتاد به تنهایی و با اراده شخصی خود از آن رها شود شما در مورد اعتیاد چه می دانید؟ آیا آنقدر اطلاعات دارید که فرزندان خود را از خطرات آن حفظ نمایید؟

انواع مختلف بیماری اعتیاد مزایا و معایب

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که اعتیاد یک بیماری مزمن و پیشرونده می باشد که می تواند منجر به مرگ شخص گردد. این بیماری چرخه ای مخرب و بیهوده را در شخص ایجاد می کند که خروج از آن به دلیل وابستگی های فکری و جسمی که در فرد ایجاد می کند، بسیار سخت و ناممکن به نظر می رسد. این وابستگی ممکن است در اثر تکرار یک رفتار یا مصرف نوعی ماده مخدر، الکل یا … بروز کند. به هر حال این وابستگی می تواند در شخص حالت خماری یا نشئگی به وجود آورد. متاسفانه این اتفاقات زمانی رخ می دهد که بیمار از عوارض و پیامدهای ناشی از اعتیادش آگاه بوده با این حال اراده کافی برای ترک ندارد.

نگاهی کوتاه به بیماری اعتیاد بخش اول و دوم
انواع مختلف بیماری اعتیاد مزایا و معایب

 

مصاحبه با بسیاری از بیمارانی که ترک کرده اند نشان می دهد که همه معتادان در تنهایی خود از بیماری رنج می برند. اما کاری برای جلوگیری از پیشرفت آن ازشان بر نمی آید. این اتفاق اولا به دلیل انکار و خود فریبی درباره اعتیاد شان رخ می دهد؛ دوما به دلیل عنوان معتاد که به آن ها اطلاق شده است.

 

شاید باور نکنید اما اعتیاد تنها به مواد مخدر محدود نمی گردد. در زیر به انواع اعتیاد پرداخته ایم:

انواع مختلف بیماری اعتیاد

اعتیاد دو نوع کلی تقسیم می گردد:

  • اعتیاد به مواد مخدر، الکل یا هر ماده مصرفی دیگر

این نوع از اعتیاد برای همه شناخته شده است. معمولا در این نوع از اعتیاد، شخص به دلیل یک کنجکاوی یا یک حس خوب کوتاه مدت، یکی از انواع مختلف مواد مخدر  و یا محرک مانند اعتیاد به شیشه زنان و مردان را تست می کند. سپس بازه زمانی استفاده از این مواد تنگ تر و تنگ تر شده تا از ماهی یک بار به روزی یک بار می رسد. با این کار، دوز مصرفی شخص به دلیل سازگار شدن بدنش، به مرور بیشتر از قبل می گردد. باید خاطر نشان کرد که سرعت بالا رفتن میزان مصرف مواد مخدر در هر فرد، با توجه به نوع ماده مخدری که مصرف می کند، متفاوت است. اما در نهایت این روند برای همه یکسان است.  

  • اعتیاد های رفتاری

اعتیاد رفتاری نوعی دیگر از انواع اعتیاد است که احتمالا هر کدام از ما به نوعی از آن مبتلا هستیم. مثلاً اعتیاد به غذا خوردن، قمار، رابطه جنسی، وابستگی های عاطفی، خودآزاری، اعتیاد به اینترنت، اعتیاد به فیلم دیدن، اعتیاد به کتاب خواندن، اعتیاد به شغل و … از مواردی هستند که به عنوان اعتیاد رفتاری شناخته می شوند. متاسفانه چرخه اعتیاد رفتاری هم مشابه اعتیاد به مواد مخدر است؛ یعنی به مرور رفتار مورد نظر شدت گرفته و در دفعات بیشتری تکرار می گردد.

مقاله در بخش دوم مختلف بیماری اعتیاد ادامه دارد.

پایان متن.

نیلوفر ساکی & مرتضی صباحی

شماره تماس مستقیم کمپ زنان