مخدر حشیش چیست

خانه / انواع مواد مخدر / مخدر حشیش چیست
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی تیر ۱۵, ۱۳۹۷

مخدر حشیش
ترک اعتیاد مخدر حشیش
این مخدر نام‌های مختلفی دارد، مثل بنگ ، حشیش، گرس ،علف یا ماری‌جوانا گل که بسته به مقدار THc موجود در آنها از قدرت کمتر و یا بیشتری برخوردار هستند. THC یا تترا هیدرو کانابینول Tetra Hidro Canabinol، ماده اصلی این خانواده است که مقدار آن در قسمت‌های مختلف گیاه متفاوت است
[ratings]

از جوشاندة تركيب ساقه و برگ‌هاي اين گياه شاهدانه بدست مي‌آيد كه به آن روغن حشيش نيز مي‌گويند. مادة ديگر، علف يا گرس يا  مخدرماري‌جوانا گل است كه از خشك‌ كردن و پودر كردن برگ‌هاي گياه شاهدانه بدست مي‌آيد. تمامي اين مواد، حاوي مادة THC مي‌باشد.THC در گذشته‌هاي دور به عنوان داروي ضد درد مورد استفاده بوده‌است اما با مشخص شدن عوارض و خواص اين ماده كه بر روي افراد مختلف متفاوت بود به تدريج استفاده دارويي آن كنار گذاشته شد.
تصور عامه مردم اين است كه حشيش يا مواد هم‌خانواده آن چون مورفين ندارند پس اعتياد هم ندارند و اگر دارد اعتياد يا وابستگي آن روحي و رواني است در حاليكه اعتياد به اين مواد كاملاً جسمي است و THC مستقيماً روي سيستم ضد درد يا توليد كنندة مواد شبه افيوني جسم اثر مي‌گذارد و باعث تخريب آن مي‌شود. اين سيستم، قوي‌ترين مواد مخدر طبيعي و شبه افيوني را توليد مي‌كند و بعضي از آنها نظير دينورفين، ۲۰۰ برابر مورفين خالص قدرت تخدير و تسكين‌دارند. تخريب اين سيستم و بروز اختلالات جسمي ، باعث بروز عوارض رواني هم مي‌شود.
از مهم‌ترين اثرات مصرف حشيش مي‌توان به توهم، خيره‌شدن و خيره‌ماندن به نقطه‌اي خاص، گريه و خنده غير طبيعي، پرخوري شديد(نشئه‌خوري)، اختلال در درك زمان، مكان و فواصل اشاره كرد. مهمترين عارضه طولاني مدت مصرف حشيش ، اختلال در حافظه ، فراموشي و توهمات عجيب و غريب و در نهايت ديوانگي است .
پایان پیام.
چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان