آیا اعتیاد در زنان را سریع تر درگیر می کند و یا مردان را؟

لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی بهمن ۲۲, ۱۳۹۹

هم اکنون حدود ۱۰ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند. اعتیاد در زنان می تواند به علل گوناگونی نظیر افسردگی، استرس زیاد در محیط خانه و یا محل کار، از دست دادن عزیزان، اعتیاد پدر و یا همسر و… باشد. به همین دلیل سرعت نرخ رشد اعتیاد در زنان بیش از مردان است.

اعتیاد می تواند بیماری های بسیاری را برای افراد به وجود آورد، که از جمله شایع ترین آن ها، بیماری های تنفسی است. امروزه نرخ بیماری های تنفسی در میان معتادان، بیش از اقشار عادی جامعه است. یعنی افرادی که انواع مواد مخدر مصرف می کنند، تا سه برابر بیش از دیگران به این بیماری دچار می شوند. البته این تنها بیماری شایع در میان معتادان نیست، بلکه بیماری هایی نظیر هپاتیت، ایدز، سل و سایر بیماری های قابل انتقال در این افراد نیز به وفور مشاهده می شود.

اعتیاد زنان
اعتیاد در زنان و مردان

اعتیاد زنان

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در حوزه سلامت مشخص شد، بیماری هایی نظیر ایدز که قبلا از طریق سرنگ مشترک انتقال پیدا می کرد، با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. اما در کل، انتقال ایدز در معتادان تزریقی، بسیار بیش از سایر معتادان است. زیرا که لوازم مشترکی برای استعمال دارند.

در همین تحقیق آمده است، که میزان آسیب پذیری زنان در مقابل اعتیاد بسیار بیش از مردان است و دلیل آن نیز کارتن خوابی، بی خانمان بودن، استرس ها و اضطراب های زیاد به زنان معتاد می باشد. این عوامل آن ها را ضعیف کرده و سرعت انتشار اعتیاد و تخریب جسمانی را در زنان افزایش می دهد. در نهایت این تحقیق نشان می دهد، که سرعت وابستگی به مواد مخدر در زنان بیش از مردان است.

چالش بارداری زنان اعتیاد

یکی از چالش ها و سختی اعتیاد در زنان معتاد زمانی است، که آن ها باردار می شوند. زیرا که مواد مخدر به جنین نیز انتقال یافته و او را نیز معتاد می کند. به همین علت، هم مادر و هم نوزاد قبل و بعد از زایمان باید تحت نظر متخصص قرار گیرند.

پایان متن.

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان