معضلات بیماران بعد از ترخیص کمپ زنان

معضلات بیماران بعد از ترخیص کمپ زنان

لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی خرداد ۳۱, ۱۴۰۰

یکی از معضلاتی که بیماران پس از ترک کمپ زنان برای معتادان وجود دارد، ابتلای دوباره آن ها به مواد مخدر و هدر رفتن تمامی هزینه ها و زحمت های است، که دولت برای ترک این افراد در نظر گرفته است. متاسفانه فرایند درمان افراد معتاد بسیار پیچیده است

معضل عدم اعتماد خانواده بعد از ترخیص کمپ زنان

بسیار دیده شده است که خانواده فرد معتاد حتی پس از ترک پذیرای فرد نبوده و سرانجام بی مکانی و عدم اشتغال و فشار های روانی، فرد تازه ترک کرده را دوباره به سوی مواد مخدر می کشاندو از دسته مواردی است که بعد از درمان، دوره اوت نیز برای آن وجود دارد. برای جلوگیری از این منظور، مهمترین اصل پذیرش از سوی جامعه می باشد. در حقیقت خانواده و دوستان فرد معتاد باید بپذیرند که این فرد دیگر معتاد نبوده و به وی اعتماد کنند.

شاهد خنده ها و اشک های بسیاری هستیم. دسته ای در اتاقی مشغول به خنده و کار می باشند و در گوشه ای دیگر اشک شوق در چشمان زنانی که هنوز دوره ترک آن ها را به اتمام نرسیده است جاری می شود. ۴۰ سال بودن در کنار این افراد آسیب دیده که زنان سریعتر از مردان گرفتار اعتیاد می شوند؛ اما اگر همین زنان کمی محبت و توجه ببیند خیلی زود ترک می کنند.

جایگاه یک زن معتاد در جامعه کجاست؟
معضلات بیماران بعد از ترخیص کمپ زنان

اکثر زنان به سمت مواد مخدر صنعتی اعتیاد به شیشه زنان سوق داده می شوند. زیرا که این مواد دست و پا گیر نبوده و به راحتی قابل استعمال کردن هستند. اما مصرف همین مواد در کوتاه مدت در ظاهر این افراد آشکار می شود. تغییر در چهره و اندام این زنان، تاثیر مخربش بر روی دندان هایشان و اختلال رفتاری و گفتاری سبب می شود، که کسی به آن ها اعتماد نکرده و شغل خود را از دست بدهند.

پذیرش جامعه برای زنان بهبود یافته از اعتیاد

از دست دادن اعتماد افراد جامعه و یکی از معضلاتی است که این زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند.بیشتر این زنان دارای خانواده هایی مصرف کننده بوده و یا توسط همسر و یا شریک جنسی شان به این راه کشیده شده اند. در حقیقت آن ها برای اینکه این زنان پاپیچ اعتیادشان نشوند، آن ها را با خود همراه کرده اند. اما هدف ما تنها پاکسازی این زنان نیست؛ بلکه ما می خواهیم زنانی توانمند بسازیم که با ورود به خانواده هایشان آن ها را نیز ترغیب به ترک کنند.

آنچه که مسلم است، کم اهمیت بودن اعتیاد این زنان در مقابل مشکلاتی است پیش رو دارند. چیزی که آن ها را از ترک کردن دلسرد می کند، رفتار جامعه با آن ها است. این افراد وقتی می بینند که با همه ی زحمت هایی که کشیده اند، ولی باز هم جامعه نسبت ها به آن ها بی اعتماد و کم اهمیت است، دل چرکین و آزرده خاطر می شوند.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان