ترک اعتیاد زنان باردار عوارض اعتیاد دوره حاملگی

ترک اعتیاد زنان باردار عوارض اعتیاد دوره حاملگی

3.6/5 - (18 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی شهریور ۵, ۱۴۰۰

در مقاله کمپ ترک اعتیاد زنان باردار تمامی خطراتی که بیماری اعتیاد برای افراد در بر دارد، تاثیر آن بر روی زنان باردار بسیار مهلک و جبران ناپذیر است. این خطرات منجر به رشد ناقص جنین و ضعف جسمانی مادر شده و سبب بروز انواع بیماری های ذهنی و جسمی در نوزادان می شود. البته این امر برای نوزادانی است که فرصت به دنیا آمدن را داشته باشند. زیرا که بسیاری از آن ها به دلایل مشکلات جسمی مادر که ناشی از مصرف مواد مخدر است، قبل از تولد از بین می روند.

اعتیاد زنان باردار و سقط جنین مادران

در ادامه مقاله کمپ زنان باردار  در قسمت سقط جنین اغلب مواد مخدر سبب تپش قلب و تغییر در الگوی ضربان قلب در افراد می شود. همین امر نیز تغییرات ناگهانی فشار خون را در بر داشته که نتیجه آن جدا شدن جفت از رحم مادر است. با این روند، حتی اگر سقط جنین صورت نگیرد، نوزاد به دنیا آمده ابتلا به فشار خون بالا، آریتمی قلبی و مرگ ناگهانی می گردد.

کمپ ترک اعتیاد زنان باردار
کمپ ترک اعتیاد زنان باردار

عوارض اعتیاد زنان در دوره بارداری و بر روی جنین

عوارض اعتیاد زنان در دوره بارداری و بر روی جنین متاسفانه این نوزادان به دلایل گوناگون با کاهش وزن متولد می شوند. اما این تنها تاثیر سوء اعتیاد زنان بر جنین نمی باشد. بلکه بسیاری از بیماری ها که می تواند با اعتیاد رخ دهد، مانند ایدز، هپاتیت و… می تواند با عبور از جفت، نوزاد را نیز مبتلا کند. متاسفانه نوزادانی که از مادران معتاد متولد می شوند، حتی اگر دچار مرگ ناگهانی نشوند، قطعا با مشکلات جسمی، حرکتی و مغزی به دنیا می آیند. بسیار دیده شده که این نوزادان در بدو تولد مشکلی نداشته و همانند کودکان سالم بودند، اما پس از مدتی و با بروز نئشگی در این نوزادان معتاد، بسیاری از بیماری ها نیز خود را نمایان می کنند.

به دنیا آمدن نوزادان بیمار تنها پیامد سوء مصرف مواد مخدر نیست، بلکه بسیاری از زنان معتاد دچار تنبلی تخمدان شده و قادر به بارداری نیستند. اما به راستی دلیل گرایش زنان به مصرف مواد مخدر چه می تواند باشد؟ آیا راهی هم وجود دارد که بتوان از به دنیا آمدن نوزادان معتاد جلوگیری کرد و یا اینکه مادران را قبل از بارداری تشویق به ترک نمود؟

دلایل بسیاری برای تمایل زنان و تشویق آن ها به سمت مصرف مواد مخدر وجود دارد، که از آن جمله می توان به یکسان شدن نقش مردان و زنان در جامعه، رشد جنبش های اجتماعی در زنان، اشتغال به کار زنان در محیط هایی که در ارتباط نزدیک با بسیاری از مردان هستند، از جمله عواملی است که سبب شده زنان نیز همانند مردان در معرض مصرف مواد مخدر قرار گیرند.

عوارض اعتیاد در زنان باردار
عوارض اعتیاد در زنان باردار

اعتیاد در زنان مخرب تر از مردان است؛

زیرا که به دلیل نبود کمپ ترک اعتیاد زنان مناسب برای آن ها و عدم تمایل آن ها به ترک و عدم رشد مهارت های زندگی، کاهش اعتماد به نفس، احساس خشم و سرخوردگی، افسردگی و…. تمایل به ترک در آن ها کاهش می یابد. با این حال، این عوارض برای زنانی است که مجرد می باشند، در صورتی که زنان متاهل معتاد، علاوه بر موارد بالا، دچار از هم گسیختگی روابط احساسی با همسر و فرزندان و همچنین تجربه از بین رفتن بنیان خانواده را نیز در زندگی مشاهده خواهند کرد. اما راه حل چیست؟ چگونه می توان در حاملگی های ناخواسته از جنین مراقبت کرد؟

امروزه کمپ های ترک اعتیاد مجهزی برای مراقبت و نگهداری از زنان و مادران باردار دایر شده است. در این کمپ ها افراد تحت نظر پزشک متخصص بوده و حدالمقدور از تاثیر مواد مخدر بر روی جنین جلوگیری می شود. علاوه بر این، مادر را نیز با توجه به شرایط بارداریش، سم زدایی کرده و از آسیب بیشتر به جنین جلوگیری می کنند. در حقیقت اگر قرار بر این باشد که زنان معتاد بارداری را تجربه کنند، امن ترین مکان برای آن ها، کمپ های ترک اعتیاد خواهد بود.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان