فقط برای تفریح مواد گل مصرف می کردیم

2.5/5 - (4 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی بهمن ۲۱, ۱۴۰۱

فقط برای تفریح مواد گل مصرف می کردیم پلیس آگاهی اهواز این روز ها به شدت مشغول جمع کردن دختران و پسرانی است که به بهانه نبود سرگرمی و صرفا برای خوش گذرانی در ملا عام مواد مصرف می کنند. تعدادی از این نوجوانان مربوط می گردد به دو دختر و دو پسر که در حاشیه رودخانه کارون مشغول استعمال مواد مخدر بودند. از میان این چهار نفر، یکی از پسران ۲۲ ساله بود و به عنوان فراهم کننده مواد مخدر معرفی گردید

پسر دیگر ۱۹ ساله و دو دختر دیگر ۱۶ و ۱۷ ساله بودند. ماجرای این ۴ نفر از این قرار بود که مهسا ۱۷ ساله با آرش ۱۹ ساله در یک مهمانی با یکدیگر آشنا می شوند و پس از آن دوستیشان ادامه پیدا می کند. در ادامه روند این دوستی، مهسا دوست خود روناک ۱۶ ساله را با بابک ۲۲ ساله که از دوستان آرش است آشنا می کند. این چهار نفر پس از دوستی شروع به برگزاری دورهمی هایی می کنند که در آن خوردن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر بسیار رواج دارد.

اعتیاد به گل در دختران و پسران

در ادامه اعتیاد به گل ماری جوانا در دختران و پسران به گفته مهسا آن ها مصرف مواد را از گل شروع کرده اند. وی در اعترافات خود بیان می کند: “بابک همیشه مواد ها رو تهیه می کرد. فرقی نداشت که ما چه نوع مخدری ازش بخواییم، اون می تونست از روانگردان ها تا حتی حشیش و هروئین رو هم تهیه کنه. از اونجایی هم که پسر خیلی خوب و مهربونی بود، هر چی می گفت ما هم قبول می کردیم. برای همین روزی که برای اولین بار برام یه سیگار گل درست کرد، بدون چون و چرا اونو قبول کردم.”

آموزش و پیشگیری اعتیاد خانواده و جامعه
آموزش پیشگیری اعتیاد به گل خانواده و جامعه

آموزش پیشگیری اعتیاد به گل خانواده و جامعه

پیگیری های به عمل آمده از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر مشخص کرد که بابک یکی از توزیع کنندگان جز مواد مخدر در شهر اهواز است. با ادامه روند بازپرسی و اعترافات بابک، محل بسیاری از توزیع کنندگان دیگر نیز مشخص گردید. اما آنچه در این میان بسیار تاسف آور بود، مشخص شدن هدف این باند مخوف بود. در حقیقت آن ها توزیع کنندگانی بودند که تنها نوجوانان و جوانان را هدف خود قرار می دادند. در میان این توزیع کنندگان ۴ زن ۱۰ مرد به چشم می خورد که هر کدام اعتراف کردند بیش از ۱۰ نوجوان را به دام اعتیاد انداخته اند.

متاسفانه عدم آگاهی نوجوانان در خصوص مواد مخدر، اختلالات روانی، عدم توجه کافی خانواده ها به فرزندان، بحران بلوغ و سایر علت های روانشناختی باعث شده است که مواد مخدر در میان نوجونان به سرعت بیشتری گسترش پیدا کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که در چند سال اخیر، به دلیل غیر حضوری بودن مدارس، این روند یک نمودار کاهشی را طی کرده بود. اما با توجه به حضوری شدن مدارس و رفت و آمد نوجوانان و جوانان در مکان های مختلف شهر، این پیک دوباره رو به افزایش است.

پایان متن

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان