قرص ترک اعتیاد متادون زنان

2/5 - (1 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اسفند ۲, ۱۴۰۲

قرص ترک اعتیاد متادون زنان بانوان،شرایط استفاده و عوارض مصرف قرص و شربت متادون در کلینیک و کمپ زنانه متادون ماده مخدر صنعتی است که در تمامی دنیا به عنوان جایگزینی برای مصرف مواد افیونی مانند تریاک، هروئین و مرفین استفاده می شود. علاوه بر این، متادون به عنوان مسکنی قوی برای تسکین درد های مزمن نیز به کار می رود.

آنچه محبوبیت این دارو را در میان معتادان و جامعه ترک اعتیاد دنیا بسیار محبوب کرده است، کاستن علائم ترک تریاک و کاهش میل به مصرف این ماده مخدر است. به همین دلیل این دارو در لیست دارو های ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.متادون معمولا به سه صورت قرص، شربت و آمپول در درسترس بوده و بسته به سن فرد معتاد و سابقه سلامت جسمانی و مدت زمان مصرف ماده مخدر در دوز های مختلف تجویز می گردد. مثلا اگر این دارو به عنوان یک مسکن مورد استفاده قرار گیرد، دوز مصرفی آن حدود ۵-۲۰ میلی گرم به صورت شربت می باشد.

قرص ترک اعتیاد متادون برای زنان و بانوان
اعتیاد زنان *متادون متادون چیست و چه کسانی می توانند از آن استفاده کنن*

ترک کردن اعتیاد زنان با متادون

معمولا افرادی که زنان و مردان می خواهند اعتیاد  خود را با متادون ترک کنند، دو مسیر پیش رو دارند:

درمان نگهدارنده و سم زدایی

درمان نگهدارنده معمولا به صورت سرپایی بوده و در کلینیک های ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در این روند طبق برنامه تنظیم شده ای و تحت نظر پزشک، دوز دارو به صورت شیب های مرحله به مرحله از یک تا ۶ ماه کم کم کاهش می یابد تا زمانی که وابستگی بیمار به این دارو کاهش یابد. با این حال بسته به شرایط جسمی و روحی فرد بیمار، مدت زمان درمان در این روش می تواند تا چندین سال متغیر باشد.

آنچه روند ترک اعتیاد بانوان با متادون را بسیار خطرناک می کند، مصرف همزمان این ماده دارویی با مواد مخدر است. متاسفانه بسیار دیده شده است که بیماران همزمان با مصرف این ماده به تدخین و یا تزریق مواد مخدر نیز می پردازند که همین امر سبب آسیب های جسمانی شدید در آن ها می گردد. از این رو قبل از مصرف متادون، در مورد دارو های مصرفی خود و یا ماده مخدری که مصرف می کنید، حتما با پزشک اموزشی مرکز ترک اعتیاد و یا کمپ زنان مشورت نمایید.مقاله ادامه دارد.

قابل توجه کاربران گرامی این مقاله صرفا جهت آگاهی اولیه از متادون میباشد جهت اطلاعات بیشتر در گوگل سرچ کنید.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان