گل دومین ماده مخدر مصرفی در کشور است١۵.۴ درصد از مصرف کنندگان نیز زنان هستند

خانه / اخبار و حوادث اعتیاد / گل دومین ماده مخدر مصرفی در کشور است١۵.۴ درصد از مصرف کنندگان نیز زنان هستند
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷

مخدر گل

 فاطمه عباسی در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در ١۴ استان که در بهزیستی برگزار شد، آمار آخرین شیوع شناسی مصرف مواد مخدر را اعلام کرد که بر اساس آن ٨۴.۶ درصد از مصرف‌کنندگان مردان مجرد و با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و ١۵.۴ درصد از مصرف کنندگان نیز زنان هستند.

به گزارش خبری وب گردی تیم مجازی احیا زندگی و به نقل از خبرگزاری ایران آنلاین ،وی تاکید کرد گل دومین ماده مخدر مصرفی در کشور است و ١٣ درصد از معتادان کشور گل مصرف می‌کنند. عباسی در ادامه گفت: دانش آموزان  ٣.٧ مصرف کنندگان این ماده مخدر هستند و ١۵ درصد از مصرف کنندگان گل را نیز  دانشجویان شامل می‌شوند.

عباسی با اشاره به اینکه امکان کشت و تولید بذر حشیش و شاهدانه در محل‌های مناسب حتی در باغچه خانه‌ها وجود دارد بیان داشت: دسترسی آسان به گل و حشیش یکی از عوامل مصرف است و  برخی از جوانان فکر می‌کنند مصرف حشیش و گل اعتیادآورنیست. کسب لذت ناسالم از سوی جوانان نیز یکی دیگر از دلایل گرایش آنان به مصرف این مواد است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی تاکید کرد  این تصور غلط است چرا که این دو ماده نه تنها اعتیادآور هستند بلکه عوارض جسمی و روحی نیز مانند توهم به همراه دارند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف گل دروازه مصرف مواد مخدر دیگر است تصریح کرد: این ماده نیز مانند سیگار آغاز کننده مصرف دیگر مواد مخدر است و بسیاری از معتادان ممکن است مصرف مواد را از گل شروع کنند.

وی با در ادامه گفت: مصرف گل دروازه مصرف مواد مخدر دیگر است،این ماده نیز مانند سیگار آغاز کننده مصرف دیگر مواد مخدر است و بسیاری از معتادان ممکن است مصرف مواد را از گل شروع کنند.رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی گفت: مرحله دوم کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در ۱۴ استان پرخطر و برتر در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایران آنلاین

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان