آیا اعتیاد یک بیماری است؟

خانه / آموزشی اعتیاد / آیا اعتیاد یک بیماری است؟
آیا اعتیاد یک بیماری است؟
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی شهریور ۲, ۱۳۹۷

آیا اعتیاد یک بیماری است؟
آیا اعتیاد یک بیماری است؟

اعتیاد مانند بسیاری از بیماری های مهم است. بیماری قلبی، علت اصلی مرگ در جهان توسعه یافته را در نظر بگیرید. بخشی از آن به علت ژن ها است و بخشی از آن به علت انتخاب سبک زندگی ضعیف مانند رژیم غذایی بد، عدم ورزش و سیگار کشیدن است.

قسمت اول آیا اعتیاد یک بیماری است؟

همین امر برای سایر بیماری های شایع مانند دیابت مبتلا به بالغ نیز صادق است. بسیاری از انواع سرطان ها به دلیل ترکیبی از ژن ها و سبک زندگی است. اما اگر دکتر شما گفت که دچار دیابت یا بیماری قلبی شده اید، فکر نمی کنید که فرد بدی هستید. شما فکر می کنید، “چه کاری می توانم برای غلبه بر این بیماری انجام دهم؟” این است که چگونه باید به اعتیاد برسید.

اعتیاد ضعف نیست این واقعیت که اعتیاد از بین تمام مرزهای اجتماعی و اقتصادی عبور می کند، معتقد است که اعتیاد فعال یک بیماری است. افرادی که درباره اعتیاد نمی دانند به شما خواهند گفت که شما فقط باید قوی تر باشید تا بتوانید استفاده خود را کنترل کنید. اما اگر این درست باشد، تنها افراد ناموفق یا افراد غیرمنتظره معتاد می شوند، و در عین حال ۱۰٪ از مدیران با عملکرد بالا اعتیاد دارند.

اگر شما به عنوان یک ضعف اعتقاد دارید، خودتان را به یک گوشه ای تبدیل می کنید که نمیتوانید خارج شوید. شما بر روی قوی تر شدن و تلاش برای کنترل استفاده خود تمرکز می کنید، به جای درمان اعتیاد به عنوان یک بیماری و تمرکز بر توقف استفاده شما.
اعتیاد صلیبی

اگر سابقه خانوادگی اعتیاد دارید، می توانید به هر دارویی معتاد شوید. اگر حداقل یکی از اعضای خانواده شما معتاد به الکل است، شما احتمال بیشتری برای ایجاد اعتياد به مواد مخدر مانند اپیویید، کوکائین و ماری جوانا دارید.

وابستگی صلیبی به این دلیل اتفاق می افتد که تمام اعتیادها در همان قسمت مغز کار می کنند. اگر مغز شما سیمانی باشد به طوری که شما مستعد ابتلا به یک اعتیاد هستید، پس شما مستعد ابتلا به همه اعتیاد هستید.

پایان پیام.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان