مراکز ترک اعتیاد و نقش آن ها در پایان دادن به اعتیاد زنان

مراکز ترک اعتیاد و نقش آن ها در پایان دادن به اعتیاد زنان

لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی مرداد ۳, ۱۳۹۹

امروزه مراکز ترک اعتیاد بسیاری در کشور مشغول به فعالیت می باشند. مراکزی که در آن ها رفت آمد مردان  مبتلا به بیماری اعتیاد بسیار بیش از زنان است. این در صورتی است که در چند سال اخیر، با رشد ۵ درصدی اعتیاد در زنان مواجه بوده ایم.

با این حال به دلایل گوناگونی نظیر فقر، محیط نامناسب، خانواده بی تفاوت، فحشا و…. زنان تمایل کمتری به مراجعه به مراکز ترک اعتیاد دارند. علاوه بر این درصد بالایی از این تعداد را زنان مطلقه و مجرد تشکیل می دهند، که در ازای فراهم کردن موادشان از سوی مردان، اقدام به تن فروشی می کنند. این روند نه تنها سبب گسترش بیماری هایی نظیر هپاتیت و ایذر می شود، بلکه بی بند و باری را در جامعه رواج می دهد.

اعتیاد زنان با نقش همسر و مادر خانواده
اعتیاد زنان با نقش همسر و مادر خانواده

بازپروری کمپ زنان نقش آن ها در پایان دادن به اعتیاد زنان

تجربه ثابت کرده است که برای معتادان زن، بهتر است قبل از سم زدایی و اقدام به ترک، شخص توسط روانشناس و مددکار مورد بازرسی و درمان قرار گیرد. زیرا که این زنان اغلب به تحریک همسر خود و یا به دلایل گوناگون روحی و روانی اقدام به مصرف مواد مخدر می نمایند. از این رو، کمپ های ترک اعتیاد ویژه زنان تشکیل شده است که در آن، دغدغه اصلی زنان و آموزش آن ها به عنوان افرادی با عزت نفس است. با این روند، این افراد پس از ترک می توانند به آغوش خانواده خود بازگشته و با آرامش زندگی کنند.

بیمه درمانی برای اعتیاد زنان

متاسفانه آنچه روند درمان اعتیاد زنان را در کمپ ترک اعتیاد با مشکل مواجه می کند، نبود بیمه درمانی است که سابقا برای معتادان در نظر گرفته می شد؛ همچنین عدم قرار گیری کودکان و نوزادان به همراه مادران در کمپ ها، یکی دیگر از مشکلات ترک اعتیاد زنان است. این دو مشکل بار مالی و عواطفی سنگینی برای زنان به همراه داشته و با توجه به این که زنان معتاد دارای روابط اجتماعی بسیار ضعیفی با اطرافیان خود هستند، نمی توانند فرزندان خود را به خانواده و خویشان خود بسپارند. از این رو آمار ترک اعتیاد زنان نسبت به مردان بسیار کمتر است.

پایان متن.

خانم نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان