خانه بهبودی کمپ زنان

خانه بهبودی کمپ زنان

3.5/5 - (2 امتیاز)

داستانی که بدون هیچگونه نام و  نشانی برای ما در نظرات ارسال شده و ما بصورت مقاله خانه بهبودی کمپ زنان  برای شما کاربران قرار داده ایم ، به ده سال قبل باز می گردد. زمانی که زنی توانمند  نگاهی به حال و روز زنان آسیب دیده کرد. زنانی که پس از ترک اعتیاد خانه بهبودی کمپ زنان نه خانه ای داشتند و نه خانواده ای، سرگردان و پشیمان از گذشته، دوباره به سوی مواد مخدر پناه می برند. نه دولت حمایتی از آن ها می کند و نه ارگانی برای آن ها سرپناهی می ساخت.

تاسیس خانه بهبودی کمپ زنان

 در همین روز ها بود که و تیمی از بهبود یافتگان به فکر فرو رفته و به دنبال راه چاره ای برای این زنان بودند که تاسیس کمپ ترک اعتیاد زنان به ذهنشان رسید. مکانی برای زنانی آسیب دیده که می توانند بعد از اعتیاد خود در آنجا ساکن شده و بعد از یادگرفتن مهارتی درآمدزا، آن جا را به سوی بازار ترک کنند.

در میان تمامی بی تفاوتی ها و نفرت های جامعه، این بانوی بزرگوار، دست زنانی بی پناه را گرفته و با روح بلند و پرشکوه خود، آن ها را مورد حمایت قرار داده است. هم اکنون ۱۴ سال از روز هایی که کمپ بانوان خانم ر را تاسیس کرده است می گذرد. چهره اش نشان از غمی پنهان دارد، که نشات گرفته از تمامی راز های سر به مهری است که دلش مخزن آن ها است.

 

خانه بهبودی کمپ زنان
شماره خانه بهبودی کمپ زنان

کمپ خانم ر در محدوده تهران و کرج جایی که در این محله، همانند نوری در تاریکی بنا داشته است تا مامنی باشد برای زنانی، که حتی خودشان هم از دست خودشان خسته شده اند.

خانه بهبودی بانوان و ایجاد اشتغال زایی

خانه بهبودی کمپ زنان همچون ساکنانش پستی ها و بلندی های روزگار را بسیار به خود دیده است. در اوایل کار، که کسی شناخت زیادی از این مرکز نداشت، سنگ های بسیاری بر جلوی پای خانم ر و همکارانش می انداختند. اما روزگار به همین بدی سپری نشد و کم کم آن ها نیز خیرینی یافتند، که توانست به آن ها کمک کند. همچنین مکانی هم که اکنون خانه بهبودی در آن قرار دارد، به کمک بهزیستی و شهرداری تحت خدمات قرار گرفتن

 اما مشکل اینجاست که بعد از ترک مواد مخدر در کمپ زنان ، تازه به خود آمده و به فکر موقعیت ها و افرادی می افتند که آن ها را از دست داده اند و راهی برای بازگشت آن ها وجود ندارد. همین امر آن ها را بسیار آزرده و ناامید کرده و دوباره به سوی مواد مخدر سوق می دهد. برای همین تصمیم گرفتیم، که یک مرکز توانمندسازی را شروع کنیم،که این زنان را برای همیشه از شر اعتیاد خلاص کنیم و برای مخارج خود و پس انداز مشغول حرفه ایی شوند.

وی بیان می کند که در طول تمامی سال هایی که به مسئله اعتیاد پرداخته شده است، مشخص گردیده که بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات روانی که داشته اند، به سمت اعتیاد سوق داده می شوند. بیشتر این افراد نه گفتن را بلند نبوده و نمی دانند در مقابل وسوسه های دیگران چگونه از خود مراقبت کنند. به همین دلیل آن ها ضربه های بسیاری را از این عدم مهارت متحمل شده اند.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان