قدرت گسترش بین اعتیاد زنان و مردان !!!

قدرت گسترش بین اعتیاد زنان و مردان !!!

3.3/5 - (10 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱

قدرت گسترش بین اعتیاد زنان و مردان بر اساس طرح ملی که یک ارزیابی سریع از وضعیت مواد در ایران بود، مشخص شد که نرخ ابتلا در دختران و پسران کاملا متفاوت است. این تحقیقات نشان داد که اغلب پسران مصرف کننده، خود دارای یک والد معتاد بوده اند و این در حالی است که دختران معتاد، نه تنها ممکن است دارای یک والد معتاد باشند، بلکه می توانند توسط یکی از نزدیکان درجه یک خود به اعتیاد گرایش پیدا کنند. این عضو می تواند پدر، برادر، همسر و یا پارتنر جنسی او باشد. این روابط نشان می دهد که تاثیر مردان بر اعتیاد زنان بسیار بیشتر از تاثیر زنان بر اعتیاد مردان است.

آیا زنان قدرت گسترش اعتیاد بیشتری دارند و یا مردان؟

اعتیاد همسر باعث اعتیاد زنان خانواده
قدرت گسترش بین اعتیاد زنان و مردان !!!

در ادامه این تحقیقات مشخص گردید که زنان، مصرف مواد را با دوستان هم جنسشان شروع نمی کنند و اغلب اوقات اولین پیشنهاد مصرف از سوی یک مرد به آن ها داده می شود اعتیاد همسر باعث اعتیاد زنان خانواده. در تمامی این موارد، مردی که پیشنهاد دهنده است، رابطه بسیار نزدیکی با زن دارد. طبق گزارش های جهانی مواد مخدر، این الگوی اعتیاد در تمامی کشور های دنیا در حال تکرار شدن است.

کمپ ترک اعتیاد زنان

این الگو ها نشان می دهد آنچه در شروع مصرف مواد مخدر موثر است، باید اهمیت خود را در تداوم مصرف نیز حفظ کند. مثلا بسیاری از زنانی که در کمپ های ترک اعتیاد بستری می شوند، بعد از ترک و بازگشت از کمپ اعتیاد زنان به سوی مردی که هم بساط آن ها بوده است، سبب اعتیاد دوباره آن ها می شود. برای همین است زنانی که دارای شریک مرد در مصرف مواد هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

مقاله اعتیاد زنان شیشه آرایشگاه و رفتن کمپ زنان اما داستانی واقعی همیشه زیبایی را دوست داشتم، با اینکه چهره ای جذاب و دلربا برخوردار بودم، باز هم به دنبال تغییر چهره و غافلگیر کردن اطرافیانم می گشتم.

این تحقیقات رابطه ی جالبی میان ویژگی های دموگرافی افراد نظیر سن، سطح تحصیلات علی، طول مدت ازدواج و… و میزان اعتیاد در زنان نشان می دهد. در حقیقت هر چه این پارامترها به کم سن و سال بودن و کاهش میزان تحصیلات سوق پیدا کند، میزان اعتیاد در زنان نیز افزایش می یابد.

تخمین هایی درباره متوسط عمر تاثیر گذاری افراد دارای اعتیاد زده شده است. بر این اساس، تا حدود دو دهه ی دیگر، همه ی زنان و مردان کشور معتاد خواهند شد. این تخمین بر اساس آمار معتادان حال حاضر زده شده است. تعداد این افراد در حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر بوده که در کل حدود ۶ درصد این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

پایان متن.

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان