پیشگیری و یا درمان اعتیاد در زنان

خانه / آموزشی اعتیاد / پیشگیری و یا درمان اعتیاد در زنان
پیشگیری و یا درمان اعتیاد در زنان
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی مهر ۱۱, ۱۳۹۷

اعتیاد در زنان بسیار کمتر از مردان است اما همچنان به سمت زنانه شدن پیش میرود و سن شیوع آن نیز به مراتب بیش از مردان می باشد. زنان اغلب قربانی اعتیاد مردان می گردند. به‌گونه‌ای که ابتدا پدر و یا همسر و… که در ارتباط نزدیک با او زندگی می کنند.

به‌گونه‌ای که ابتدا پدر و یا همسر و… که در ارتباط نزدیک با او زندگی می کنند، معتاد شده و سپس وی به سوی مواد مخدر گرایش می یابد. در صورتی که مردان در خارج از خانه و توسط دوستان و آشنایان خود تشویق به استفاده از مواد مخدر می شوند. زنان به دلیل روحیه حساس و آسیب پذیری که دارند سریع‌تر از مردان از سوی جامعه ترد شده و فشار های روحی وارده بر آن ها بسیار بیشتر است. این آسیب پذیری باعث می شود که دوره درمان در زنان بیش از مردان شود. در این خصوص در بیشتر کشور ها دوره درمان برای زنان متمرکزتر و در اولویت نسبت به مردان قرار دارد.

اعتیاد زنان
اعتیاد در زنان

عدم آگاهی زنان نسبت به اعتیاد مواد مخدر

زنان برای ترک و مراجعه به مراکز ترک اعتیاد با مشکلات بسیاری رو به رو هستند. آن ها بیش از مردان تحت نظر بوده و از این جهت، اقدام به ترک در آن ها کاسته می شود. زنان به نسبت مردان با چالش های بیشتری برای ترک مواجه هستند زیرا آن ها در اغلب اوقات نقش مادری و همسری دارند و همچنین از سوی خانواده حمایت مالی نمی شوند.

حتی در برخی موارد، مردان تمایلی به ترک همسر خود ندارند. بنابراین اقدام به ترک یک تصمیم دو طرفه میان دو همسر است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یکی از دلایل اعتیاد زنان، عدم آگاهی آنان نسبت به مواد مخدر است و شاید اگر اطلاع رسانی خوبی برای این زنان صورت بگیرد، احتمال اعتیاد آن ها بسیار کاسته شود. از این رو با توجه به مشکلاتی که بر سر راه ترک اعتیاد در زنان وجود دارد، بهتر است که پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد تا درمان.

پایان پیام.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان