جوانی دوره ای سرشار از بحران مانند اعتیاد

خانه / آموزشی اعتیاد / جوانی دوره ای سرشار از بحران مانند اعتیاد
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی آبان ۱۶, ۱۳۹۸

جوانی دوره از پر از شور و هیجان است. در این برهه زمانی، اغلب افراد تمایل به تجربه برخ از مسائل دارند. این قاعده در مورد تمامی افراد وجود دارد. بنابراین گمان نکنید چون دختر و پسری آرام دارید از این موضوع استثنا هستید. یکی از مواردی که افراد تمایل به تجربه آن دارند، مواد مخدر می باشد پای صحبت اکثر کسانیکه خواسته به این تجربه در کمپ و مراکز ترک اعتیاد زنان و آقایان داشته اند شنیده ایم.

در حقیقت ما با دو معقوله از اعتیاد مواجه هستیم در آموزش مقاله ترک اعتیاد:

  1. اعتیاد مجاز
  2. اعتیاد غیرمجاز

اعتیاد مجاز به مصرف داروهایی نظیر دارو های خواب آور، مسکن ها و.. اطلاق می گردد، که زیر نظر پزشک و یا بدون آن صورت می گیرد.

اما اعتیاد غیر مجاز شامل استفاده از موادی است که در صورت نبودن آن، فرد دچار پریشان حالی می شود. این مواد معمولا در تمامی کشور ها غیرقانونی بوده و از دیدگاه پزشکی، بهداشتی، روانی، اجتماعی و سیاسی کاملا رد شده می باشند.

د.ره بحران جوانان دختر و پسر در اعتیاد مواد مخدر

اما چه عاملی سبب گرایش جوانان دختر و پسر به مواد مخدر می شود؟

با ما همراه باشید، تا در این مقاله به معرفی بدترین گرایش های انسانی که منجر به اعتیاد می شوند، بپردازیم.

  1. برخورداری از فشار های عصبی و روانی. این دسته از افراد معمولا دارای سطح استرس بالایی بوده و برای فرار از این وضعیت به مصرف مواد مخدر می پردازد. از جمله این افراد می توان به دانش آموزان کنکوری، از دست دادن نزدیکان، شکست‌های عاطفی، مالی، شغلی، تحصیلی، انتخاب همسر و…اشاره کرد. در حقیقت همه ناهنجاری های اجتماعی مانند اضطراب، افسردگی شدید، پرخاشگری و رفتارهای ضد اجتماعی، زمینه‌ساز بروز اعتیاد می باشند.
  2. برخورداری از شخصیت های منحصر به فرد. برخی از شخصیت خود باعث سوق خوردنشان به سوی مواد مخدر می شوند. گروهی از این افراد آن هایی هستند، که توان نه گفتن در برابر تعارفات ساده مواد مخدر و یا سیگار را ندارند. از این رو در دام اعتیاد گرفتار خواهند شد.
  3. داشتن نگرش مثبت به مواد مخدر. این معضل یکی از بدترین جهالت های انسانی است. برخی می پندارند که مواد مخدر نه تنها مضر نیست، بلکه برای سلامتی نیز لازم است.
  4. برای رفع مشکلات جسمانی. برخی از افراد مواد مخدر را به عنوان داروی تسکین دهنده استفاده می کند. آن ها گمان می کنند، می توانند مانند پزشکان از دارو های مخدر استفاده کنند. در صورتی که پزشکان در نوع استفاده بسیار دقت کرده و در دوز ها مشخصی برای بیمار استفاده می کنند.
  5. عدم آگاهی افراد از مضرات مواد مخدر. برخی افراد دانسته و یا نداسته، به تبلیغ مواد مخدر می پردازند. این افراد یا در حال تبلیغ برای فروشندگان مواد هستند و یا رفتار خود را به عنوان مصرف کننده توجیه می کنند.

پایان پیام.

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان