رشد اعتیاد زنان به دخانیات

خانه / اخبار و حوادث اعتیاد / رشد اعتیاد زنان به دخانیات
لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی دی ۵, ۱۳۹۸

مصرف دخانیات در ۵ ساله اخیر با افزایش چشمگیری در میان زنان و جوانان رو به رو بوده است. علت آن نیز وجود تبلیغات رنگارنگ و تولید دخانیات های جدید که متناسب با سلیقه جوانان است، می باشد. یکی از راه کار هایی که صنایع دخانی برای جلب نظر مشتریان خود در نظر گرفته اند، معطر کردن تنباکو ها می باشد.

رشد اعتیاد زنان به دخانیات

کشور های در حل توسعه بازار مناسبی برای فروش و عرضه محصولات دخانی هستند. این کشور ها از نظر پرداخت مالیات دارای وضعیت مطلوبی بوده و هم سطح آگاهی جامعه برای مصرف بسیار پایین است. یکی از کشور هایی که موانع کمی برای مصرف دخانیات در آن وجود دارد، ایران است. متاسفانه استفاده از تنباکو های معطر در بسیاری از نقاط جهان و البته ایران بسیار رواج دارد. این تنباکو ها دارای بیش از ۷۰ نوع ماده سرطان زا بوده، که به دلیل وجود مواد معطر و ماهیت خود تنباکو می باشد.

اعتیاد به دخانیات با طعم تنباکو های معطر

اما طعم دار کردن تنباکو ها تنها راه فریب دادن افراد نیست، بلکه تبلیغات سوء برای سیگار نیز سبب استفاده بیش از گذشته این ماده مخرب در بین جوانان شده است. تولید گونه ای از سیگار با نام اسلیم، این باور غلط را در میان افراد ایجاد می کند که مصرف توتون کمتری دارند. علاوه بر این ظاهر جذاب و شیک سیگار ها آن ها را به نوعی شی تزئینی برای جوانان کرده است.

افزایش فروش تنباکو های معمولی و معطر در کنار گسترش قهوه خانه ها همگی حامی از سرمایه گذاری های عظیم صنایع دخانی برای جلب بازار پر رونق خود در میان زنان و جوانان است. در حال حاضر از قلیان های میوه ای به صورت وسیله ای تفریحی در میان جمع های دوستانه و حتی خانوادگی استفاده می شود. این عامل نشان دهنده از بین رفتن زشتی مصرف دخانیات در میان افراد کم سن و سال می باشد.

The Women cigarettes Addiction

متاسفانه کاهش سن مصرف دخانیات در میان دختران جوان و زنان، دارای عوارض جبران ناپذیری بوده که در آینده بر پیکره جامعه آثار سوئی بر جای می گذارد.از طرفی با عادت کردن بدن افراد به نیکوتین، جسم هر روز ابراز نیاز بیشتری برای این ماده مخدر می کند و همین روند افراد را به سوی مصرف مواد مخدر و اعتیاد زنان ودختران جوان مانند اعتیاد به گل سوق می دهد.

با توجه تمامی قوانین و محدودیت هایی که برای منع دخانیات در اماکن عمومی صورت گرفت، باز هم حدود ۸ درصد زنان و ۲۲ درصد مردان در اماکن عمومی به مصرف آن می پردازند. این آمار در منازل به بیش از ۲۵ درصد می رسد که اغلب زنان و کودکان در معرض این دود قرار دارند. لازم به ذکر است که گفته شود، دود قلیان و سیگار بیش افراد مصرف کننده، تاثیر سوء خود را بر روی اطرافیان فرد می گذارد. زیرا که تنباکوی سوخته شده، دارای مواد سمی مهلک تر و بیشتری است که تاثیر گذاری آن به مراتب از تنباکو بیشتر است.

پایان پیام.

نیلوفر ساکی

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان