برای ریشه کنی اعتیاد زنان چه کرده ایم؟

خانه / اخبار و حوادث اعتیاد / برای ریشه کنی اعتیاد زنان چه کرده ایم؟
4/5 - (1 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اسفند ۱۱, ۱۳۹۸

امروزه اعتیاد به عنوان یک بیماری در جامعه پذیرفته شده است. بیماری که همراه با انواع بیماری های روانی بوده و برای بهبود آن نیاز به مراقبت های ویژه در کمپ ترک اعتیاد زنان با کیفیت درمانی مناسب و موارد آموزش بروز شده است. اما به راستی کدام کمپ ترک اعتیاد با این ویژگی می تواند برای بیماران اعتیاد مناسب باشد؟

Camp authorized addiction centers for women
Camp authorized addiction centers for women

حمایت دولت و بهزیستی به کمپ ترک اعتیاد زنان مراکز مجاز

در چند سال اخیر، حمایت های دولت و همکاری هایی که سازمان بهزیستی در این خصوص کرده است، منجر به وجود آمدن چند ده کمپ ترک اعتیاد برای زنان شده است. این کمپ های ترک اعتیاد دارای ظرفیتی بالغ بر ۵۰ نفر بوده که هر ماه توسط بازرسان سازمان بهزیستی کشور مورد بازرسی قرار می گیرند.

طی این بازرسی ها، هر کمپی که دارای استاندارد پایین باشد و یا نوع روش درمانی آن مطابق با استاندارد نباشد، تعطیل و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. طی یکی از همین بازرسی ها، مشخص گردید که یکی از کمپ های ترک اعتیاد زنان در فردیس، دارای رفتاری خلاف شان انسانی با بیماران اعتیاد بوده و از این افراد مانند کارگران اردوگاه کار اجباری، کار کشیده می شود. این کمپ افراد تحت حمایت خود را از ساعت ۹:۳۰ صبح تا پاسی از شب مشغول کار نگه داشته و در صورت تخلف؛ به شدت تنبیه خواهند شد.

بازرسی مدون از مراکز های مجاز و بررسی کیفیت کمپ بانوان

در همین راستا، سه کمپ پردیس به دلیل عدم رعایت استاندارد های مورد نظر سازمان بهزیستی تعطیل شده و مجوز آن ها باطل گردید. همچنین بازرسان سازمان بهزیستی هنگام بازدید از این کمپ متوجه افزایش غیر متعارف آن ها شده و مشاهده کردند کمپ هایی که تنها ظرفیت ۲۰ نفر را دارند، ۱۲۰ نفر را پذیرش کرده اند. روند بازدید از کمپ ها به صورت دو بار اخطار به مدیران کمپ ها بوده و بعد از این دو بار، ابطال مجوز کمپ ها صورت می گیرد.

پایان متن.

چاپ مطلب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شماره تماس مستقیم کمپ زنان